Autor: sdkfjas

Menu boardy w restaruacjach – ekspozycja menu

Jeśli prawdą jest, że je się także oczami, to prawdą jest również, że nie koncentrujemy się tylko na talerzu, ale zachęca nas sam wystrój lokalu. Nowocześnie zaprojektowana restauracja stanowi podstawę, żeby się wyróżnić i przyciągnąć gości. Zamiast przestarzałych jadłospisów, w których długopisem wykreślało się albo dopisywało, stwórzmy nowoczesną informację dzięki menu boardom w restauracji. Korzystając z naszych monitorów, które charakteryzują się niezwykłą przejrzystością, przedstawisz błyskawicznie cały asortyment swoich dań, zaktualizujesz menu i ceny, ułatwisz gościom decyzje zakupu oraz szybko zwiększysz swoje obroty.

Menu Board, czyli jak podnieść przychody restauracji?

Cyfrowy menu board – co to właściwie jest?

To nic innego jak kilka ekranów reklamowych zawieszonych obok siebie, zazwyczaj powieszonych na ścianie lub podwieszonych do sufitu na specjalnym uchwycie lub linkach.

Monitory sprawiają wrażenie połączonych w jeden ekran. Każdy z nich jest zarządzany zdalnie, z dowolnego miejsca z dostępem online, za pomocą łatwego w obsłudze panelu administracyjnego.

Stworzenie pierwszego materiału zajmuje mniej niż godzinę. Możesz wybrać już istniejący szablon lub stworzyć własny, możesz też zlecić to grafikowi.

Później to już tylko zabawa, możesz eksperymentować z cenami, dodatkami, promocjami bez potrzeby tworzenia zmian w grafice – wpisujesz tylko wartości. Mówiąc prosto, cyfrowy menu board to wyższe przychody. Jak to możliwe?

Jak to działa?

Możesz się zgodzić lub nie, ale technologia ma ogromny wpływ na decyzje, gdzie Twój klient zamierza zjeść, co daje masę możliwości dla Twojej restauracji.

Dla restauracji, menu boardy to efektywne kosztowo rozwiązanie do aktualizowania cen, produktów i promocji. Pozwalają na pokazywanie dynamicznego video, natychmiastową zmianę oferty w pojedynczej lokalizacji jak i w całej sieci.

Cyfrowe menu boardy mogą być dostosowane do wnętrza czy otoczenia restauracji. To także narzędzie do zachowania spójności layoutu w sieciach franczyzowych.

Zwrot z inwestycji

Jak podaje Networld Media Group w raporcie na temat zwrotu z inwestycji w cyfrowe menu boardy (Digital Menu Board and ROI), ekrany reklamowe podnoszą sprzedaż reklamowanych produktów o 5 do 10%, co przekłada się na zwrot z inwestycji w 7 do 12 miesięcy w zależności od wielkości obrotów.

Oczywiście pozostaje fakt inwestycji, którą trzeba ponieść. Inwestowanie w cyfrową sieć menu boardów może wymagać nakładu dużego kapitału. Jest to jednak jednorazowy wydatek, a sprzęt powinien działać co najmniej 5 lat. Dodatkowo takie ekrany można wziąć w leasing i rozłożyć początkowe obciążenie finansowe.

Przykładowo:

Menu board zbudowany z 5 ekranów w rozmiarze 43 cale, to koszt całkowity około 16,5 tys. zł.

Monitor 43″5 sztuk2.000 zł10.000 zł
Playery mini pc5 sztuk650 zł3.250 zł
Oprogramowanie5 sztuk400 zł2.000 zł
Uchwyty5 sztuk80 zł400 zł
Montaż1 sztuka1.000 zł1.000 zł
SUMA  16.650 zł

W leasingu operacyjnym na 36 miesięcy to koszt około 496 zł miesięcznie.

Należy także wziąć pod uwagę natychmiastowe oszczędności i policzyć ile oszczędności wygeneruje rezygnacja z wydruków, dystrybucji, wieszania i utylizacji papierowych menu. Cyfrowe ekrany reklamowe eliminują ten koszt na stałe.

Możesz zmieniać pojedyncze pozycje w menu, ceny, przeprowadzać promocje bez konieczności finansowania gotówką, aby dokonać zmian w menu.

Pomyśl też ile utraciłeś korzyści i ile promocji nie przeprowadziłeś właśnie ze względu na fakt, że musiałbyś zapłacić za wydruki, dystrybucję, zawiesić nowe plakaty itp.

Działaj obrazem

Po pierwsze możesz wyświetlać obrazy z oferty. Apetyczne zdjęcie kanapki lub unoszącej się pary znad filiżanki kawy jest o wiele bardziej ekscytujące niż słowo „kanapka” lub „kawa”.

Przetwarzamy obrazy inaczej niż słowa, obraz jedzenia lub napoju uruchamia pewne części mózgu, tworząc pożądanie. Ładne, dobrze oświetlone zdjęcie soczystego burgera ze świeżą sałatą i głębokimi czerwonymi pomidorami jest niesamowicie kuszące.

Możesz przekazać o wiele więcej informacji wizualnie niż za pomocą tekstu, a animacje lub wideo zwiększą wpływ przekazu na Twoich odbiorców.

Sprzedawaj więcej

Czytelne i apetyczne przedstawienie dodatków i napojów czy powiększenia zestawów, sprawia, że klienci kupują więcej.

“Ciastko do kawy za 3 zł”,
“Świeżo wyciskany sok za 5 zł do kanapki”
“powiększony zestaw za 19,99”

do tego apetyczne zdjęcie dodatków z charakterystycznym plusem i sprzedaż rośnie.

Możesz także umieszczać, rotujące promocje na ekranie. Oferta specjalna, tylko dzisiaj, tylko we wtorki, oferta lunchowa to doskonały sposób by sprawić by klienci podjęli szybką decyzję i skorzystali z Twojej oferty.

Adaptacyjne menu

Cyfrowe tablice menu są niezwykle elastyczne, które można łatwo i szybko zmieniać. To czyni je idealnymi do promowania codziennych specjałów, a nawet krótkoterminowych aktualizacji, takich jak „kup kawę i muffina, a otrzymasz rogalik gratis między 9:00 a 11:00”.

Jeśli serwujesz śniadania, lunch i kolacje to dzięki ekranom możesz dostosować ofertę do pory dnia.

Gdy zabraknie jakiejś pozycji, możesz natychmiast zaktualizować swoje menu, aby klienci nie doznali rozczarowania. Z kolei, jeśli musisz szybko wyprzedać ostatnie sztuki pozycji, możesz utworzyć specjalną ofertę.

Jeśli wiesz, że po południu zaoferujesz zniżkę na pozostałe poranne ciastka czy kanapki, możesz utworzyć tę wiadomość we wczesnej fazie dnia i zaplanować jej wyświetlanie w odpowiednim czasie np. po południu.

Komfort i pozytywne doświadczenia

Cyfrowe tablice z menu pomagają zaoszczędzić pieniądze, dzięki wydajności i redukcji wydruków menu i plakatów. Wszystkie te opcje pozwalają zaoszczędzić czas pracowników, dzięki czemu mogą skoncentrować się na zapewnieniu doskonałej obsługi klienta.

Ekrany skracają odczuwalny czas oczekiwania, jeśli prezentujesz ciekawy przekaz. Video, dodatki, promocje, wszystko to sprawia, że jest bardziej interesująco.

Wiele osób ma określone ograniczenia dietetyczne lub alergie, możesz używać elektronicznych ekranów do edukowania swoich odbiorców. Informacje o wartości odżywczej mogą być wyświetlane, jeśli konkretny produkt zawiera orzechy, gluten lub cokolwiek innego, co może powodować problemy dla klientów.

Jeśli masz opcje bezglutenowe, zareklamuj ten fakt. Klienci „gluten free” na pewno to docenią.

Jak pokazują obecne trendy, właśnie teraz jest czas na instalowanie cyfrowych menu boardów. Nie dość że oszczędzają czas i pieniądze, to także podwyższają sprzedaż. Nie znam lepiej przebadanej instalacji pod kątem zwrotu z inwestycji niż cyfrowy menu board w świecie ekranów reklamowych digital signage.

Jeżeli zainteresował Cię temat cyfrowych menu boardów i chciałbyś dowiedzieć się więcej napisz do nas. 

Jak skorzystać z reklamy 3d w restauracji?

 

Reklama 3D w restauracji albo odpowiednio stworzony hologram jest wyjątkowym elementem dekoracji, który wyróżni Twój lokal spośród tysiąca innych. Twój znak firmowy dzięki nowoczesnej technologii głęboko zapadnie w pamięć przechodniów i zachęci do wejścia. Efekt 3D uzyskuje się dzięki specjalnym „wiatrakom”. Ich łączenie pozwala na tworzenie ścian, które osiągają aż 138’’, dając jeden spójny i wyraźny obraz. Reklamę restauracji można umieścić wewnątrz budynku, ale też idealnie działa na zewnątrz. Wiatraki są całkowicie odporne na wilgoć i zmiany temperatury.

Menu boardy w kawiarniach – czy to dobry pomysł?

Kawiarnia kojarzy się z miejscem relaksu, mile spędzonymi chwilami z osobą bliską przy pysznej kawie i czymś słodkim. Nie pozwólmy naszym klientom stresować się przy wyborze spośród dostępnych łakoci. Przedstawmy im wszystko w estetyczny i nowoczesny sposób, korzystając z menu boardów w kawiarniach. Wysoka rozdzielczość Full HD zapewni każdemu dostęp do oferowanych przez nas produktów oraz podniesie atrakcyjność lokalu, a właścicielom pozwoli na szybkie i nieograniczone innowacje w informowaniu o wyborze menu, ofertach specjalnych. Zakup nawet kilku monitorów zwróci się już w ciągu kilku miesięcy.

Jakie znaczenie ma parametr jasności w monitorze reklamowym?

Wszystko co widzisz to światło odbite od danej powierzchni. Ludzki zmysł wzroku bez światła nie jest w stanie poprawnie funkcjonować. Warto zdać sobie z tego sprawę gdy chcemy zrozumieć dlaczego parametr jasności w monitorach reklamowych jest tak ważny.

W nomenklaturze digital signege jasność określamy jednostką cd lub nit czyli Kandela (łac. candela – świeca).

Przed rokiem 1948 jednostką światłości była po prostu 1 świeca

Abyśmy mogli zobrazować sobie parametr kandeli, poniżej znajduje się zestawienie z różnymi źródłami światła oraz ich ilością kandeli jakie generują.

Świeca – 1 cd
Żarówka 100W – 100 cd
Standardowy odbiornik TV 250cd
Oświetlenie w sklepie 300-1000 cd
Pochmurny dzień 2000 cd
Słoneczny dzień 15 000 cd
Słońce – 3 x 1027 cd

Ekrany reklamowe stosuje się w różnych przestrzeniach, czasem są to ciemne lokale tj. pub, restauracja, kino. Czasem wnętrze supermarketu, które oświetla mocne światło LED, oraz witryny sklepowe bezpośrednio nastawione na światło słoneczne.

Aby obraz wyświetlany na monitorze był widoczny musi odpowiadać jasności otoczenia. Np. w supermarkecie, w którym nie ma naturalnego światła ale zainstalowano wydaje oświetlenie LED musimy zastosować ekran o jasności min 350-400cd.

Przykład monitora o zbyt niskiej jasności w stosunku do otoczenia.

Ekran, który ma być widoczny i ma wyróżniać się w witrynie galerii handlowej powinien osiągać jasność od 400-1000cd..

Jeżeli jednak chcemy zainstalować ekran w witrynie sklepowej wystawionej bezpośrednio na promienie słoneczne musimy użyć monitora o parametrze jasności min. 2500 cd.

Przypomnij sobie sytuację gdy w mieszkaniu na Twój telewizor padają promienie słoneczne przez odsłonięte okno. Obraz jest bardzo słabo widoczny. Jest to doskonały przykład na to, że telewizor o jasności 250 cd nie jest w stanie oddać tyle światła aby „przeciwstawić” się promieniom słonecznym

Przykład prawidłowego doboru jasności ekranu. Najbardziej wymagające warunki czyli ekran na witrynie wystawionej na światło dzienne. Gdyby witryna była wykonana ze szkła “antyreflex”, efekt byłby jeszcze lepszy.

Firma Localscreens posiada monitory reklamowe o różnym parametrze jasności, tak aby dopasować je do pomieszczenia, w którym chcesz powiesić swój ekran reklamowy. Jeżeli nie jesteś pewien jaki monitor wybrać zgłoś się do nas.

Jeżeli nie jesteś pewien swojego wyboru, lub trudno przewidzieć Ci końcowy efekt, skontaktuj się z nami, chętnie pomożemy wybrać najbardziej optymalne rozwiązanie.

Scroll to top